jefenvirginie.reismee.nl

Eind KL - eerste dagen Bangkok

Haai!

Goed, voorlopig hebben we onze plannen gewijzigd en trekken we tijdelijk richting westen, tegen Birma. Daar gaan we Kanchanaburi en Sanghklanaburi aandoen en wat afwachten hoe het weer verder evolueert. Gisteren waren we wel ff een beetje slecht gezind, maar een paar cocktails op een gezellig terrasje en een paar winkeltjes hebben ons humeur wel doen omslaan... Uiteindelijk zitten we in Thailand, dus wat kan er tegenvallen?

Maar goed, jullie hebben nog het een en ander tegoed over de voorbije dagen. In het vorige reisverhaal kon je lezen dat we in Kuala Lumpur 's avonds naar Little India wilden voor het grote feest en daarna misschien de Luna Bar. We hebben het uiteindelijk toch allebei gedaan. Little India was wel leuk om te zien, maar ook niet meer dan dat. Virginie werd er ook maar raar bekeken omdat ze nogal 'bloot' gekleed was voor de normen daar... In de Luna Bar voelden we ons een pak meer op ons gemak, hoewel we daar dan weer lichtjes 'underdressed' waren voor het interieur. Zo'n vette bar hebben we nog noooooit gezien! Helemaal op het dak van een superhoog gebouw, met een prachtig zicht op de stad en een superdeluxe interieur. Echt prachtig! We gaan zeker proberen een paar foto's up te loaden, dan kunnen jullie het zelf zien... Maar we zijn er een beetje te lang blijven plakken omdat het er zo mooi was, waardoor het de volgende dag zeer pijnlijk werd om op te staan om onze vlucht te halen (en voorlopig ook alle dagen nadien, we zijn uit ons ritme...)

De volgende dag vlogen we dus naar Bangkok, en toen we het vliegtuig instapten zagen we opnieuw iets dat we nog nooit gezien hadden... Vanuit het dak kwam er verfrissende waternevel, net rook. Echt, van Airasia kan Ryanair nog wat leren! We zijn dus redelijk moe in Bangkok aangekomen en nadat we de aandringende tuk-tuk chauffeur zover kregen dat ie ons gewoon aan ons hotel dropte, heeft Virginie een dutje gedaan :)

' s Avonds zijn we eens tot aan de chique winkelcentra geweest, die echt indrukwekkend zijn... Wijnegem X 10 is hier 1 winkelcentra en zo zijn er dan superveel...

Wat ook grappig was, is dat alle taxichauffers ons verkeerd afzetten en we daardoor in een buurt terechtkomen die we niet kenden... 1 taxichauffeur was zo vriendelijk om even ons hotel op te bellen om de juiste weg te vragen. Nu hebben we een briefje meegekregen in het Thais met de juiste beschrijving en lukt het zonder probleem :D

We zijn die avond ook nog terecht gekomen in een barretje in het steegje waar ons hotel is. Supergezellig, met een live zanger/gitaarspeler en een trompettist die het beste van zichzelf gaven, echt zwaar onder de indruk.

Gisteren zijn we naar het Grand Palace geweest en daar de tempels bezocht. Kei chique afgewerkte tempels met superveel oog voor detail. Goud, bling, muurschilderingen, ... alles wat je bijna maar kan bedenken! Daarna zijn we buiten toevallig in de amuletmarkt terecht gekomen die ook enorm gezellig was. Allemaal kraampjes die geluksbrengers verkochten en oudere mannen die met de loep aan het inspecteren waren of ze wel 'echt' waren. Jef heeft voor Virginie eentje gekocht die ze in haar auto moet hangen, om haar te behoeden voor ongevallen (jef zegt: nee voor haar eigen gevaarlijkerijstijl) ;)

Daar zaten we vlakbij de rivier en hebben we ook een klein stukje overstroming gezien. Lokale winkeltjes die vlak naast de rivier gelegen waren, stonden tot kniehoogte onder water. We zijn er langs gewandeld op een muur van zandzakjes en planken. Blijkbaar hebben ze een aantal steden noordelijker laten overstromen om Bangkok te sparen van nog meer wateroverlast.

Na wat relaxen zijn we de toeristische backpackersbuurt ingetrokken waar we dus wat cocktails gedronken hebben, wat gewinkeld en een goede massage. Die van Jef was de hardste die hij ooit gehad had, en de masseuse van Virginie was overduidelijk ne ladyboy :D

Vwalla, nu zijn jullie weer volledig up to date, wij gaan vandaag chinatown bezoeken en wat rondhangen in Bangkok, morgen vertrekken we normaal gezien dan richting westen. We houden jullie op de hoogte!

Groetjes,

Jef en Virginie

pcfruit - Bart & Manuela

Hoi

Hier helaas geen cocktails maar mosselen, frieten en bier (ook niet slecht) en DAT goes Italy. Dus ... Ik blijf alleen achter in Kerkom (snik). Al bij Tarzan en Jane geweest? Allé, leuk dat we jullie avonturen kunnen volgen. Nog veel plezier daar en tot binnenkort.

Bart (DAT) & Manuela (rare combinatie hé)