jefenvirginie.reismee.nl

Koh Mak: ons zonnig paradijs

Eejlaba,

Hier nog eens een relaxed berichtje van ons. We hebben er immers net nen hele dag strand-liggen achter de rug. Maar eerstiets over de reis hier naartoe..

Maandag zijn we om 15u in Vientiane vertrokken en we moesten van daar in 1 lange tocht naar de eilanden in het oosten van Thailand. We zijn begonnen met een tuk-tuk, dan de trein van Laos over de vriendschapsbrug naar Thailand. Zo hebben we alle treinen van Laos gezien en overde ganse spoorlijn van Laos gereden (er ligt hier maar 3,5km spoorweg en er is maar 1 trein), dan de nachttrein naar Bangkok. Zo zijn we ook door een overstroomd gebied gereden waar enkel de spoorlijn nog echt boven het water uitkwam. Gek om te zien...Eens we meer in het centrum van Bangkok kwamen, was er van overstromingen echt niks meer te bespeuren. Alleen wat verdwaalde zandzakjes...

In Bangkok hebben we de metro en de skytrain genomen om van het treinstation tot aan het busstation te geraken. Daar hebben we de bus genomen naar de pier vanwaar we een speedboat tot aan dit eiland genomen hebben: Koh Mak. In totaal zijn we 26u onderweg geweest. We hebben onze bagage in de guesthouse gesmeten, zwembroek aangetrokken en nog snel de zee in gesprongen. Nu nog een week genieten van zon, zee en strand endan is het alweer tijd om naar het koude Belgie te komen. Daar denken we nu nog niet teveel aan, op naar de seafood bbq!

Vandaag zijn we allebei wat verbrand, door niet ingesmeerd in de schaduw te liggen... Jaja, venijnig zonnetje!