jefenvirginie.reismee.nl

Sai Yok National Park

Hallo allemaal,

Hier zijn we met het verslag van Sai Yok National Park. Toen we van de bus stapten, bleek er geen motorcycle taxi te zijn... Dus zou Virgini, net uit het ziekenhuis, 3 km moeten stappen in de hitte. Jef heeft dan onderhandeld aan de telefoon zodat de eigenaar van het resort ons met zijn vette jeep kwam oppikken, wat een opluchting!

Het nationaal park zelf was heel indrukwekkend, nog knapper dan op de foto's. We zwieren er zo meteen zelf wat op, dan kunnen jullie het meteen zien.

Wat hebben we er zoal gedaan? De eerste dag is Jef meteen de rivier ingesprongen en bijna niet meer terug aan ons huisje geraakt. Er stond blijkbaar meer stroming dan we konden vermoeden. :D

Daarna is hij op verkenning gegaan in de buurt van onze verblijfplaats en heeft Virginie wat gerust met zicht op een prachtige waterval, wat een manier om te bekomen! Om half zes kwamen ze ons reopen met de vraag of we nog iets wilden eten die avond, blijkbaar sloot alles daar om zes uur. Toen heeft Jef gekozen voor een fried fish, die echt super lekker smaakte, beste maaltijd tot nu toe (echt iets voor de Seye ;))

De volgende dag zijn we eerst met de longtailboat van de restauranteigenaar een tocht op de rivier gaan maken en hebben we genoten van een paar mooie uitzichten. Vervolgens zijn we gestart met een wandeling, maar daar heeft Virginie na een halfuurtje afgehaakt wegens te vermoeiend. Jef is dan alleen met een gids enkele uren verder gaan wandelen. Hij heeft de bat cave bezocht waar de kleinste vleermuis ter wereld, en tegelijk het kleinste zoogdier ter wereld, leeft. Voor de rest enorm veel muggen gevoeld, enkele nesten van vogelspinnen gezien en genoten van de natuur.

Toen hij terug aan het huisje was, zijn we met twee naar een ministrandje vlakbij getrokken, waar we het hele strand voor ons hadden, zalig!

Virginie heeft dus heel goed kunnen rusten en we hopen er nu weer volledig tegen te kunnen voor de volgende locaties.

Deze zijn normaal gezien Koh Lanta, Krabi en Langkawi. Het weer ginder is nog altijd maar kwikkelkwakkel, dus als het daar nog te slecht naar onze zin is, kan het zijn dat we weer ergens anders naartoe trekken. We hebben enkel maar iets geboekt voor Koh Lanta, dus de rest is nog volledig open.

Voila, dat was het weer voor enkele dagen, tot de volgende zitting!

Greetz!

Kristof

ge hebt toch een stukske vis meegebracht? ;-)
klinkt allemaal goed, kzou direct zelf nr ginder vertrekken als ik het zo lees :-)

Eycki

Gelukkig da gelle nog ni te veel in de toekomst hebt geboekt dan. Zo zedde was flexible met het reiscchema als't ne keer tegen zit.

Tinne

Ben blij dat je terug beter bent, Virginie.
Maar ondanks een paar tegenvallers, lijken jullie toch echt te genieten van jullie reis! :)

Ziet er echt super uit ginder!

Nog veel plezier!

Meurre

Allé das goed dat alles terug OK is :)
Geniet er nog van en echt schone foto's!