jefenvirginie.reismee.nl

Koh Lanta

Hallo allemaal,

Even een korte update aangezien we wat tijd doorbrengen op de computer om onze volgende bestemming te kiezen. Omdat het hier echt zalig is, hebben we niet zoveel zin om er iets uitgebreid op te flansen. Dadelijk gaan we nog iets eten en dan naar een party met live muziek samen met een australisch koppel dat we hier hebben leren kennen.

We kwamen naar hier met bijna alle mogelijke transportmanieren: de bus, minibuske, nachttrein, minibus, ferry... De nachttrein was een supergrappige ervaring. We zijn naar de 'dining car' gegaan omdat ze ons bed al vroeg opgemaakt hadden en daar hebben we ons met enkele thaise mensen goed geamuseerd (lees:deftig pinten gedronken, Jef heeft geslapen als een baby achteraf).

Toen we hier aankwamen, was het even een tegenslag omdat het weer niet zo super was. Maar de volgende dag was het stralend weer en we waren heel content dat we voor die dag een tripje geboekt hadden om te snorkelen en wat sightseeing van eilanden te doen. Echt prachtige dingen gezien, foto's volgen nog wel eens. Als je al benieuwd bent kan je altijd de emerald cave op koh muk eens googelen, echt zot! We moesten door een donkere grot zwemmen om het plekje te bereiken, jullie kunnen je al voorstellen hoe bang Virginie was...

Vandaag iets minder weer maar nog altijd wat zonnestralen die door de wolken heen komen dus best okee, Virginie is zelfs wat verbrand. We hebben een toertje met de brommer gedaan, die hebben we ook nog voor morgen gehuurd. Leuk eiland waar we nu zijn, we zouden evengoed hier nog langer kunnen blijven maar we gaan naar een iets meer relax eilandje, vermoedelijk Koh Bulon lae. Daar zijn we nog niet helemaal uit. Het eilandhoppen staat ons wel aan, fijn!

Goed, het is zelfs iets uitgebreider geworden dan gepland, we zijn dan ook zo enthousiast over wat we hier al gedaan hebben en hoe de laatste dagen geweest zijn...

Nu gaan we iets eten, morgen proberen we er nog eens wat foto's op te flansen.

Adios!

ex-kantoorpapa

Hoi hoi

Hier zitten we met temperaturen tussen de 5 en de 8°c, gigantische regenbuien en rukwinden die de gemiddelde paraplu naar de verdommenis helpen. Als je dan die verhalen leest en foto's begint te bekijken ..... miljaar! Een heel avontuur lijkt het mij en vooral veel mooie momenten (lap begin hier cliché taal te typen). Geniet nog van jullie tocht en wees gerust .... jullie missen hier niets.