jefenvirginie.reismee.nl

Een klein stukje paradijs...

Hoi

De vorige keer dat we jullie nog iets lieten horen, waren we volop aan het twijfelen welk eiland we zouden nemen als onze volgende bestemming. We hadden dan ook een heel eisenlijstje: rustig, niet te rustig, een paar barretjes en restaurantjes, seafood BBQ voor Jef, snorkelmogelijkheden, gezellige accommodatie, ...

Na veel discussies heeft Virginie weeral haar zin gekregen (je kan je de frustratie bij Jef al inbeelden...) en zijn we het australisch koppel gevolgd naar Koh Lipe. Bij onze aankomst wisten we al genoeg. De speedboot stopte tegen het strand en we moesten met onze bagage van de boot in de zee springen, tot middelhoogte ongeveer. Al een geluk dat er niet veel golven stonden! :D

Het eiland zelf was echt perfect en we vonden ons dan ook meteen een authentieke bamboohut met een perfect afgewerkte badkamer (greenview guesthouses was de naam ongeveer). De eerste avond hebben we direct ingezet met een seafood bbq. Je mag dan zelf je vis of scampi's kiezen en je betaalt naargelang het gewicht. Ze hadden superlekkere vis en megagrote tigerprawns, echt genieten. Daarna nog zitten chillen in een reggaebarretje en gewoon genoten van de laidback sfeer.

De dag erna hadden we met de aussies afgesproken om te ontbijten, maar geloof het of niet, zij (of toch vooral elise) zijn nog slechter in op tijd opstaan dan Virginie :) We zijn dan naar sunset beach gegaan waar de jongens snorkelgerief hebben gehuurd. Slechtseen tientalmeters van het strand was er al prachtig koraal waar keichique vissen en andere dieren te spotten waren. Zeepaardjes, een zeekomkommer, clownsvissen,... en misschien nog 50 andere (veelkleurige) vissen waar we de naam niet van kennen. Het nadeel van uren snorkelen is natuurlijk dat Jef zijn rug echt wel enorm goed verbrand was die dag. Hij kan nu nog altijd niet goed in de zon komen ermee en we zijn ondertussen al bijna 3 dagen later :D

Gisterenzijn we andere strandjes gaan verkennen op het eiland, en na een wandeling van 2,5u in de blakende zon, was iedereen volledig uitgeput. We hebben dan 2 tot 3 drankjes per persoon genuttigd en echt 'gebeacht' de rest van de dag.

Vanmorgen, na alweer een fantastisch ontbijt in cafe Lipe, zijn we dan met de Ferry richting Maleisie getrokken, meer specifiek naar Langkawi. We dachten dat hier de zoektocht naar een slaapplek even vlotjes ging verlopen als in Thailand, maar blijkbaar is het hier een of andere vakantie en is het al druk... Dus hebben we voorlopig echt een enorm dodgy kamertje voor de eerste nacht. Voor morgen hebben we ondertussen wel al andere accommodatie gevonden bij een Engelse vrouw. Ons kamertje voor vannacht heeft zelfs geen lavabo, stel je voor! Gelukkig betalen we ook maar 60 ringit, wat neerkomt op zo'n 15 euro, en we liggen op het strand, met airco. Als er nu nog geen bedbugs zijn, dan komen we de nacht wel door :D

Het is hier wel een pak toeristischer dan op Koh Lipe, dus we hebben eigenlijk al wel heimwee naar onze leuke tijd daar... Virginie wilde er echt nog niet weg. Morgen zijn we van plan een brommertje te huren en het eiland hier te verkennen. Er zou een waterval zijn in verschillende verdiepingen met natuurlijke glijbanen daartussen, dus die willen we zeker al bezoeken. Ook de mangroves, waar we in Koh Lanta niet toe gekomen zijn, willen we hier dan eens bezoeken en erdoor of langs varen met een kayak. Voor de dag erna zijn er nog geen concrete plannen, we zien wel.

Op dinsdag vliegen we terug naar Kuala Lumpur, 's avonds laat. Daar hebben we dan nog de hele volgende dag om nog wat souveniertjes (en een verjaardagskadootje voor Marth, nog eens ne gelukkige eh ;)) te zoeken en onze reis af te ronden. Het is alweer zoooo snel voorbij gegaan, alsof we nog maar net vertrokken zijn.

Op Langkawi is internet goedkoper, dus we zwieren er waarschijnlijk een van de dagen nog wel eens wat foto's op van ons stukje paradijs...

Nog even meedelen dat het hier het warmst is van de hele vakantie, dik in de 30 graden en dat het zweet gewoon van ons af druipt (sexy :D) Jaloers? Terecht! :p

Zweterige groetjes,

Jef en Virginie

Bieke

Hoi hoi,

Heb jullie reisstory met veel interesse gevolgd... wat een superreis zeg... mss toch volgend jaar Maleisië op mijn planning zetten ...

Vertel alles maar uitgebreid als je terug bent.
Ook geweldig dat je nu aan het einde nog een aantal stralende dagen hebt!!!Altijd leuk gevoel om zo naar huis te gaan.
xxx

saar

segjom! kunt ma beter ni depressief terug komen na België en terug willen, want ik gan elle ni opbeuren zalle!

Heeeeeeeeel goe da ge het zo naar uw zin hebt. Mss da ik wel vertrek als de Sergio terugkomt, mee da triestig winderig zeikweer hier. Hier regent het al 2 dagen non-stop, en het is zo'n 13 graden. Doe daar volgende week nog zo'n 5-tal graden af, en het zal wel justekes zijn.

Mo goe, kheb ulle genoeg jaloers gemaakt natuurlijk, geniet er nog maar van. (ma ni te lang meer)

ps: Bring me a clownfish

x

Marth Helsen

Ik hoop toch stiekem op een maleisisch bergkonijn...