jefenvirginie.reismee.nl

Langkawi

Jullie merkten misschien al dat we bij onze eerste avond op Langkawi niet zo enthousiast waren over het eiland... De volgende dag hebben we onze mening volledig bijgeschaafd. Toen mochten we immers verhuizen naar een betere guesthouse (hoe gelukkig waren we daarmee!) en zijn we wat natuur van het eiland gaan bekijken in plaats van het toeristische straatgebeuren vlak aan onze guesthouse.

De mangroves waren echt prachtig, en we hebben echt ongelooflijk veel dieren gezien. Vooral de ervaring met de krabbetjes was uniek. We hadden een super gids, die ons voor de helft van de prijs meenam en echt een heel goede uitleg gaf. Hij was heel content dat wij ook dierenliefhebbers waren en dat we de arenden niet wilden voederen. Dat is heel slecht voor de beestjes eigenlijk, maar toch doen ze dat constant. De dieren krijgen dan soms vettig vlees binnen en worden enorm lui en afhankelijk van het eten dat ze krijgen.

Het weer was er echt hot hot hot, tot 's avonds want dan regende het bijna elke avond. Dat was goed om af te koelen eigenlijk, en zolang we overdag maar een mooi zonnetje hebben maakt dat echt niet uit! Ook prachtige watervallen gezien op het eiland, de moeite waard.

Toch moeten we concluderen dat Thailand wel meer ons ding is dan Maleisie, al was het misschien al maar omdat hier toch niet zoveel bier te verkrijgen is voor Jef ;)

Ik denk wel dat maleisie voor moslims een super locatie kan zijn. Het land zelf is voor de overgrote meerderheid moslim, er zijn veel moskee-en (de twee puntjes voor de e mankeren op dit toetsenbord) en je kan overal halal eten... Aanrader dus!

Ondertussen zitten we op onze allerlaatste locatie, in ons hotel in Kuala Lumpur. Vandaag gaan we nog wat winkeltjes afschuimen en voor de rest niet al te veel doen. Deze avond rond middernacht beginnen we aan onze terugreis, boeh! Jef zit hier naast mij het weerbericht voor ons landje te bekijken en we komen echt terug met triestig weer, serieuze aanpassing dus!

Goed, bedankt voor jullie interesse in onze blog, we vonden het leuk om te merken dat veel mensen dit lazen en om veel van het thuisfront te horen.

Tot de volgende zitting!

kristof

het regent vandaag al ni, das al ne meevaller ;-)

Kristof

Zede gelle nog ni bena terug weg? tis tijd ze ;-) :p