jefenvirginie.reismee.nl

Sabaidee!

Hellow!

Vanmorgen zijn we om 6u opgestaan om de bus van 7u richting de grens met Laos te halen. Aangekomen in het dorpje werden we met een tuktuk naar de 'port' gebracht, waar we een exit stamp kregen van Thailand, met een bootje de rivier overstaken en een visum kochten voor Laos. Meteen hebben we ook ons Thais geld geruild voor kippen. De Kip is de munteenheid van Laos. 10000 kip is ongeveer ne euro. Ge kunt u al voorstellen dat we daar met ne gigantische bundel geld stonden te zwaaien. We waren multimiljonair!

Daarna gingen we normaal een gewone lokale bus naar Luang Namtha nemen, maar voor maar 3 euro meer konden we een minibuske fixen dat er maar 3u over deed in plaats van 5. Achteraf ook de beste keuze. Ergens halverwege werd Virginie al wat misselijk en begon het oude thaise vrouwtje vanvoor over te geven in ne plastic zak. De weg was dan ook de ene haarspeldbocht na de andere, afgewisseld met serieuze kraters in de baan... Ge moogt die chinese buskes ni onderschatten, goeie marchandies! We hadden natuurlijk ook God aan onze kant want in het buske zaten ook nog 3 Thaise protestantse missionarissen die de Laotianen gingen bekeren.

Toen we in Luang Namtha aankwamen, hadden we bij de derde guesthouse geluk dat er nog een kamertje vrij was. Voor 6 euro slapen we hier vannacht met twee, geen geld hé!

We hebben ook een trektocht geboekt voor de komende twee dagen. Morgen om 9u vertrekken we en gaan we trekken in de bergen. Daarna eten en slapen we in een authentiek bergdorp bij mensen thuis. Geen internet, elektriciteit, stromend water, ... We zijn eens benieuwd! De volgende dag gaan we kayakken over de rivier. Dan blijven we normaal nog 1 dag in Luang Namtha voor we verdertrekken naar Udomxai. De komende 2 dagen dus geen internet.

Dat internet is al wel een gemak geweest eigenlijk, goede aankoop dat laptopke! Het is hier heel snel donker, en vanaf 10u staat het leven hier ook stil. We moeten ook voor 10u binnen zijn in onze guesthouse want dan gaat de poort op slot. Grappig toch! Zelfsonze guesthouse in Larum sluit zo vroeg niet ;-)

Goed, nog een boek lezen en dan goed slapen om goed uitgerust aan de trektocht te beginnen.

Hoe is het weer ginder? HIer overdag heel warm en 's avonds echt wel frisjes!

Tot over twee dagen!

tante Maria

Ik lees dat jullie het ginder goed hebben,geniet maar met volle teugen want eens terug thuis wacht er weeral werk he!Hier is alles o.k.(buiten mijn dikke snotvalling)Leuk om jullie te volgen via de verslagen!!!

papa

da ons virginie toch ma goe oppast, mooie foto

da ons virginie toch ma goe oppast,mooie fotos

Virginie

Ik pas goed op, maak je geen zorgen. De schrik zit er helaas goed in na vorig jaar ;) alles ok daar? Ik hoop dit weekend eens te bellen, of hebben jullie speciale plannen?

papa

alles volgens het boekje hee virginie,hahaha