jefenvirginie.reismee.nl

Nam Ha trekking + kayakking

Hallo allemaal,

Gisteren zijn we dus vertrokken op tweedaagse. We vertrokken over een goede baan met het minibusje. Na een aantal kilometers gingen we van de goede baan af, een hobbelwegje op dat door de bergen de jungle in trok. Het busje rammelde alsof het uit elkaar ging vallen, maar dat gebeurde gelukkig niet. Goede Japanse marchandies deze keer...

Na een dik uur hobbelen kwamen we aan in het dorpje waar we zouden overnachten. Dit was een dorpje waar slechts 25 families woonden in allemaal bamboe hutten op paleni. Na het uitpakken vertrokken we op de trekking. Voor Virginie begon dit niet goed. Het was meteen eerder bergbeklimmen dan wandelen, je had je handen en voeten nodig om vooruit te geraken. Het was enorm glibberig, dus je moest ook goed opletten waar je je voeten zette. Na enkele tientallenmeters werd Virginie heel misselijk en draaierig en werd het moeilijk om verder te gaan. Toch nog even geprobeerd, maar helaas, het was beter voor haarzelf en de groep dat ze niet mee verder zou gaan, besliste ze. Echt wel een dikke tegenvaller!

Volgens de gids was toen het ergste stuk al achter de rug toen, maar achteraf gezien bestond de trekking uit 50% steil omhoog, en daarna 50% alles steil naar beneden. Je kon weinig meer zien dan je voeten en de bomen. Geen mooie uitzichten, weinig dieren, ... Dit kwam ook wel omdat we met 7 waren en niet iedereen altijd even stil was. Enkel Jef was echt geïnteresseerd in dieren en natuur. Het coolste aan de trekking, was eigenlijk de lunch. De gids kookte in afgesneden bamboetakken op een open vuur en het resultaat was nog geweldig lekker ook.

Virginie werd ondertussen door een andere gids terug naar het kamp begeleid. Na eventjes te rusten is ze samen met de gids een beetje gaan kayakken. De gids begon onderweg wat planten te plukken en te laten proeven, waarmee hij achteraf ook lekker eten maakte.

's avonds hebben we op dunne matjes onder muskietennetten geslapen, in een hut waar echt een megagrote spin zat. Volgens de gids was ze niet gevaarlijk.

Vandaag zijn we dan gaan kayakken. Echt een superleuke ervaring! Het was een rustige rivier met af en toe wat versnellingen die het wat meer spannend maakten. Onze boot was met momenten wel meer een opblaasbaar zwembad omdat we zoveel water maakten, maar dat was het waard. Zeker voor herhaling vatbaar! Nadeel van 5u in een boot te zitten, is dat we nu allebei nog steeds een zwalpend gevoel hebben. En dat ligt niet aan de beerlao die jef nu aan het drinken is... Leuk waren ook de dorpjes die we onderweg bezochten, maar dat zien jullie wel op de foto's.

Morgen huren we hier nog een brommer om de omgeving nog wat te verkennen, het is hier echt prachtig! Overmorgen trekken we door naar Udomxai. Dit is meer een verplichte tussenstop omdat we daarlangs moeten om naar Nong khiaw te geraken.

Het is weer een lang verhaal geworden, waarschijnlijk omdat we nog in ons enthousiasme van de trip zitten.

Veel groetjes uit Laos!

Jef & Virginie

caroline (zus van charlotte :-))

Leuk om jullie avonturen te lezen! Zo hebben we ook weer een beetje "reisgevoel"! Geniet ervan, xxx

Virginie

Hoi Caroline, leuk dat we zelfs in Antwerpen gevolgd worden ;) groetjes aan de cute kids!

Bieke

hoi hoi, écht leuk om te volgen. Ben vorig jaar zelf 3 weken in Laos geweest, maar heb tot nu toe nog geen plaats gehoord die me bekend in de oren klinkt ... ik veronderstel dat je nog boven Luang Prabang zit ;-)

Amuseer jullie en geniet ervan. Tijdens mijn cuba reis nog verschillende mensen gehad die 6 maanden azië hadden gedaan en allemaal waren ze het volmondig eens: Laos is by far the best!!