jefenvirginie.reismee.nl

Wijziging van de planning?!

Hoi hoi,

Vandaag het mindere nieuws gekregen dat het weer in de regio waar we naartoe wilden gaan, absoluut niet goed is. Hele dagen regen en kans op overstromingen klinkt ons niet zo goed in de oren... Deze avond wordt het dus wikken en wegen waar we wel naartoe trekken. Het is ook niet duidelijk hoelang het slechtere weer in die regio zou blijven, dus het kan ook nog zijn dat we gewoon iets later zuidwaarts trekken.

Tips en ideetjes altijd welkom natuurlijk, dus de ervaren (en ook minder ervaren) Azie-reizigers, laat maar weten wat jullie denken!

later meer over onze avonturen tot nu toe, we hebben eerst wat om over na te denken...

Toedelz!

Kuala Lumpur

Hallo allemaal!

Hier ons allereerste echte reisbericht! De reis was lang en vermoeiend, vooral in de luchthaven van Cairo waar we meer dan 4u moesten zitten en waar echt NIETS te zien was (behalve het bier Stella, original Egyptian beer ?!) Ondertussen zijn we de reis al lang vergeten en zijn we volop aan het genieten van Kuala Lumpur.

Ons hotel is vrij chique en Virginie kan er niet aan wennen dat portiers hier de deur voor je open doen en je bagage uit het koffer nemen en naar je kamer brengen...

Toen we hier gisteren aankwamen waren we zo moe dat we nog net een soep zijn kunnen gaan eten in een lokaal straatrestaurantje. Virginie nam een soep met kip, waarvan de vel dikker was dan het vlees... Jummy! Daarna zijn we gewoon recht ons bed in gekropen.

Vanmorgen hebben we eerst een stevig ontbijt genomen in het hotel. Daarna hebben we een wandelroute van Jef gedaan, recht door Chinatown. In het begin van die wandelroute was er een mooie moskee, waar Virginie al eens heeft mogen kijken hoe ze eruit zou zien als moslimvrouw (check foto 1).

In chinatown was ook een leuk marktje, waar we allicht de laatste dag hier nog souvenirs kunnen gaan shoppen. Er stond zelfs een kraampje van DHL, waar je je pakjes kon laten verzenden. Hier kwamen we ook Doctor Fish tegen, die Jef zijn voeten eens onder handen genomen heeft... (zie foto 2)

We zijn ook nog naar een vlindertuin geweest vandaag, waar we enkele mooie exemplaren hebben kunnen fotograferen (zie foto 3, met dank aan sponsor John voor de Kodak) en naar een orchideetuin. Die laatste viel wat tegen omwille van de beperkte natuurlijke beplanting. We hebben ook nog een prachtige hindoetempel gezien en superlekker gegeten in lokale straatrestaurantjes. Het is te hopen dat de darmen het wat afkunnen! Een klein beetje gewinkeld hebben we ook al, want Jef moest nog deftige kleren hebben om binnen te mogen in sommige barretjes hier :D

Nu hebben we net een zalige plons gedaan in ons zwembad met zicht op de stad en trekken we er opnieuw op uit. We hebben wel juist te horen gekregen dat we morgen enorm vroeg moeten opstaan om onze vlucht naar Bangkok te halen, dus enorm laat zullen we het niet moeten maken... Onze taxichauffeur vertelde ons dat het vandaag groot feest is in Little India en daar wilden we wel een kijkje gaan nemen. Ook Luna Bar stond nog op het lijstje, maar dat valt nog af te wachten...

Morgen vliegen we dus naar Bangkok. Vermoedelijk dus over 2 dagen, vrijdag, meer nieuws vanuit Thailand.

Groetjes vanuit het hete Kuala Lumpur (ookal was het vandaag bewolkt dus het kan nog veeeeel heter volgens Jef, dat belooft!)

Jef & Virginie

sneak preview

Omdat we echt enorm aan het aftellen zijn, en jullie allicht ook tot de moment dat jullie 3,5 week van ons vanaf zijn, een sneak preview!

Dit zijn de locaties die we al volledig geboekt hebben om te overnachten:

http://www.khaosoknatureresort.com/: hier gaan we in een boomhut slapen in het nationaal park Khao Sok

http://www.lanta-kawkwangresort.com/ : dit is het resort waar we op Koh Lanta volledig gaan relaxen!

http://www.maytower.com.my/kl/ : dit is het eerste hotel waarin we gaan logeren wanneer we aankomen. Met de omschakeling naar een ander klimaat, wilden we wel graag een zwembad waarin we hopelijk kunnen afkoelen 's avonds! Dan hebben we ook maar meteen 1 van de meest kitscherige zwembaden gekozen...

Vwalla, wij gaan hier nog een aantal dagen van dromen en super hard aftellen!