jefenvirginie.reismee.nl

Op naar het volgende avontuur!

Nog 17 dagen en het is weer zover!

Dan zijn we opnieuw onderweg naar het mooie Azië om er een dikke vier weken te vertoeven, te ontdekken en te genieten.

We landen op 11 november in Bangkok, waar de luchthaven tot nu toe nog gespaard gebleven is van wateroverlast. We vliegen meteen door naar Chiang Rai in het noorden van Thailand, van waar we onze reis verderzetten naar Laos. We zijn van plan te eindigen op een paar eilanden in de Golf van Thailand.

We doen ons best om jullie opnieuw via deze blog op de hoogte te houden van onze belevenissen en avonturen.

(we hebben dit jaar wel onze portie antibiotica mee, dus qua gezondheid kan het hopelijk niet stuk deze keer!)

Langkawi

Jullie merkten misschien al dat we bij onze eerste avond op Langkawi niet zo enthousiast waren over het eiland... De volgende dag hebben we onze mening volledig bijgeschaafd. Toen mochten we immers verhuizen naar een betere guesthouse (hoe gelukkig waren we daarmee!) en zijn we wat natuur van het eiland gaan bekijken in plaats van het toeristische straatgebeuren vlak aan onze guesthouse.

De mangroves waren echt prachtig, en we hebben echt ongelooflijk veel dieren gezien. Vooral de ervaring met de krabbetjes was uniek. We hadden een super gids, die ons voor de helft van de prijs meenam en echt een heel goede uitleg gaf. Hij was heel content dat wij ook dierenliefhebbers waren en dat we de arenden niet wilden voederen. Dat is heel slecht voor de beestjes eigenlijk, maar toch doen ze dat constant. De dieren krijgen dan soms vettig vlees binnen en worden enorm lui en afhankelijk van het eten dat ze krijgen.

Het weer was er echt hot hot hot, tot 's avonds want dan regende het bijna elke avond. Dat was goed om af te koelen eigenlijk, en zolang we overdag maar een mooi zonnetje hebben maakt dat echt niet uit! Ook prachtige watervallen gezien op het eiland, de moeite waard.

Toch moeten we concluderen dat Thailand wel meer ons ding is dan Maleisie, al was het misschien al maar omdat hier toch niet zoveel bier te verkrijgen is voor Jef ;)

Ik denk wel dat maleisie voor moslims een super locatie kan zijn. Het land zelf is voor de overgrote meerderheid moslim, er zijn veel moskee-en (de twee puntjes voor de e mankeren op dit toetsenbord) en je kan overal halal eten... Aanrader dus!

Ondertussen zitten we op onze allerlaatste locatie, in ons hotel in Kuala Lumpur. Vandaag gaan we nog wat winkeltjes afschuimen en voor de rest niet al te veel doen. Deze avond rond middernacht beginnen we aan onze terugreis, boeh! Jef zit hier naast mij het weerbericht voor ons landje te bekijken en we komen echt terug met triestig weer, serieuze aanpassing dus!

Goed, bedankt voor jullie interesse in onze blog, we vonden het leuk om te merken dat veel mensen dit lazen en om veel van het thuisfront te horen.

Tot de volgende zitting!

Een klein stukje paradijs...

Hoi

De vorige keer dat we jullie nog iets lieten horen, waren we volop aan het twijfelen welk eiland we zouden nemen als onze volgende bestemming. We hadden dan ook een heel eisenlijstje: rustig, niet te rustig, een paar barretjes en restaurantjes, seafood BBQ voor Jef, snorkelmogelijkheden, gezellige accommodatie, ...

Na veel discussies heeft Virginie weeral haar zin gekregen (je kan je de frustratie bij Jef al inbeelden...) en zijn we het australisch koppel gevolgd naar Koh Lipe. Bij onze aankomst wisten we al genoeg. De speedboot stopte tegen het strand en we moesten met onze bagage van de boot in de zee springen, tot middelhoogte ongeveer. Al een geluk dat er niet veel golven stonden! :D

Het eiland zelf was echt perfect en we vonden ons dan ook meteen een authentieke bamboohut met een perfect afgewerkte badkamer (greenview guesthouses was de naam ongeveer). De eerste avond hebben we direct ingezet met een seafood bbq. Je mag dan zelf je vis of scampi's kiezen en je betaalt naargelang het gewicht. Ze hadden superlekkere vis en megagrote tigerprawns, echt genieten. Daarna nog zitten chillen in een reggaebarretje en gewoon genoten van de laidback sfeer.

De dag erna hadden we met de aussies afgesproken om te ontbijten, maar geloof het of niet, zij (of toch vooral elise) zijn nog slechter in op tijd opstaan dan Virginie :) We zijn dan naar sunset beach gegaan waar de jongens snorkelgerief hebben gehuurd. Slechtseen tientalmeters van het strand was er al prachtig koraal waar keichique vissen en andere dieren te spotten waren. Zeepaardjes, een zeekomkommer, clownsvissen,... en misschien nog 50 andere (veelkleurige) vissen waar we de naam niet van kennen. Het nadeel van uren snorkelen is natuurlijk dat Jef zijn rug echt wel enorm goed verbrand was die dag. Hij kan nu nog altijd niet goed in de zon komen ermee en we zijn ondertussen al bijna 3 dagen later :D

Gisterenzijn we andere strandjes gaan verkennen op het eiland, en na een wandeling van 2,5u in de blakende zon, was iedereen volledig uitgeput. We hebben dan 2 tot 3 drankjes per persoon genuttigd en echt 'gebeacht' de rest van de dag.

Vanmorgen, na alweer een fantastisch ontbijt in cafe Lipe, zijn we dan met de Ferry richting Maleisie getrokken, meer specifiek naar Langkawi. We dachten dat hier de zoektocht naar een slaapplek even vlotjes ging verlopen als in Thailand, maar blijkbaar is het hier een of andere vakantie en is het al druk... Dus hebben we voorlopig echt een enorm dodgy kamertje voor de eerste nacht. Voor morgen hebben we ondertussen wel al andere accommodatie gevonden bij een Engelse vrouw. Ons kamertje voor vannacht heeft zelfs geen lavabo, stel je voor! Gelukkig betalen we ook maar 60 ringit, wat neerkomt op zo'n 15 euro, en we liggen op het strand, met airco. Als er nu nog geen bedbugs zijn, dan komen we de nacht wel door :D

Het is hier wel een pak toeristischer dan op Koh Lipe, dus we hebben eigenlijk al wel heimwee naar onze leuke tijd daar... Virginie wilde er echt nog niet weg. Morgen zijn we van plan een brommertje te huren en het eiland hier te verkennen. Er zou een waterval zijn in verschillende verdiepingen met natuurlijke glijbanen daartussen, dus die willen we zeker al bezoeken. Ook de mangroves, waar we in Koh Lanta niet toe gekomen zijn, willen we hier dan eens bezoeken en erdoor of langs varen met een kayak. Voor de dag erna zijn er nog geen concrete plannen, we zien wel.

Op dinsdag vliegen we terug naar Kuala Lumpur, 's avonds laat. Daar hebben we dan nog de hele volgende dag om nog wat souveniertjes (en een verjaardagskadootje voor Marth, nog eens ne gelukkige eh ;)) te zoeken en onze reis af te ronden. Het is alweer zoooo snel voorbij gegaan, alsof we nog maar net vertrokken zijn.

Op Langkawi is internet goedkoper, dus we zwieren er waarschijnlijk een van de dagen nog wel eens wat foto's op van ons stukje paradijs...

Nog even meedelen dat het hier het warmst is van de hele vakantie, dik in de 30 graden en dat het zweet gewoon van ons af druipt (sexy :D) Jaloers? Terecht! :p

Zweterige groetjes,

Koh Lanta

Hallo allemaal,

Even een korte update aangezien we wat tijd doorbrengen op de computer om onze volgende bestemming te kiezen. Omdat het hier echt zalig is, hebben we niet zoveel zin om er iets uitgebreid op te flansen. Dadelijk gaan we nog iets eten en dan naar een party met live muziek samen met een australisch koppel dat we hier hebben leren kennen.

We kwamen naar hier met bijna alle mogelijke transportmanieren: de bus, minibuske, nachttrein, minibus, ferry... De nachttrein was een supergrappige ervaring. We zijn naar de 'dining car' gegaan omdat ze ons bed al vroeg opgemaakt hadden en daar hebben we ons met enkele thaise mensen goed geamuseerd (lees:deftig pinten gedronken, Jef heeft geslapen als een baby achteraf).

Toen we hier aankwamen, was het even een tegenslag omdat het weer niet zo super was. Maar de volgende dag was het stralend weer en we waren heel content dat we voor die dag een tripje geboekt hadden om te snorkelen en wat sightseeing van eilanden te doen. Echt prachtige dingen gezien, foto's volgen nog wel eens. Als je al benieuwd bent kan je altijd de emerald cave op koh muk eens googelen, echt zot! We moesten door een donkere grot zwemmen om het plekje te bereiken, jullie kunnen je al voorstellen hoe bang Virginie was...

Vandaag iets minder weer maar nog altijd wat zonnestralen die door de wolken heen komen dus best okee, Virginie is zelfs wat verbrand. We hebben een toertje met de brommer gedaan, die hebben we ook nog voor morgen gehuurd. Leuk eiland waar we nu zijn, we zouden evengoed hier nog langer kunnen blijven maar we gaan naar een iets meer relax eilandje, vermoedelijk Koh Bulon lae. Daar zijn we nog niet helemaal uit. Het eilandhoppen staat ons wel aan, fijn!

Goed, het is zelfs iets uitgebreider geworden dan gepland, we zijn dan ook zo enthousiast over wat we hier al gedaan hebben en hoe de laatste dagen geweest zijn...

Nu gaan we iets eten, morgen proberen we er nog eens wat foto's op te flansen.

Adios!

Sai Yok National Park

Hallo allemaal,

Hier zijn we met het verslag van Sai Yok National Park. Toen we van de bus stapten, bleek er geen motorcycle taxi te zijn... Dus zou Virgini, net uit het ziekenhuis, 3 km moeten stappen in de hitte. Jef heeft dan onderhandeld aan de telefoon zodat de eigenaar van het resort ons met zijn vette jeep kwam oppikken, wat een opluchting!

Het nationaal park zelf was heel indrukwekkend, nog knapper dan op de foto's. We zwieren er zo meteen zelf wat op, dan kunnen jullie het meteen zien.

Wat hebben we er zoal gedaan? De eerste dag is Jef meteen de rivier ingesprongen en bijna niet meer terug aan ons huisje geraakt. Er stond blijkbaar meer stroming dan we konden vermoeden. :D

Daarna is hij op verkenning gegaan in de buurt van onze verblijfplaats en heeft Virginie wat gerust met zicht op een prachtige waterval, wat een manier om te bekomen! Om half zes kwamen ze ons reopen met de vraag of we nog iets wilden eten die avond, blijkbaar sloot alles daar om zes uur. Toen heeft Jef gekozen voor een fried fish, die echt super lekker smaakte, beste maaltijd tot nu toe (echt iets voor de Seye ;))

De volgende dag zijn we eerst met de longtailboat van de restauranteigenaar een tocht op de rivier gaan maken en hebben we genoten van een paar mooie uitzichten. Vervolgens zijn we gestart met een wandeling, maar daar heeft Virginie na een halfuurtje afgehaakt wegens te vermoeiend. Jef is dan alleen met een gids enkele uren verder gaan wandelen. Hij heeft de bat cave bezocht waar de kleinste vleermuis ter wereld, en tegelijk het kleinste zoogdier ter wereld, leeft. Voor de rest enorm veel muggen gevoeld, enkele nesten van vogelspinnen gezien en genoten van de natuur.

Toen hij terug aan het huisje was, zijn we met twee naar een ministrandje vlakbij getrokken, waar we het hele strand voor ons hadden, zalig!

Virginie heeft dus heel goed kunnen rusten en we hopen er nu weer volledig tegen te kunnen voor de volgende locaties.

Deze zijn normaal gezien Koh Lanta, Krabi en Langkawi. Het weer ginder is nog altijd maar kwikkelkwakkel, dus als het daar nog te slecht naar onze zin is, kan het zijn dat we weer ergens anders naartoe trekken. We hebben enkel maar iets geboekt voor Koh Lanta, dus de rest is nog volledig open.

Voila, dat was het weer voor enkele dagen, tot de volgende zitting!

Greetz!

Kanchanaburi - the sequel

Hoi,

Nu zijn we eindelijk terug met twee om te typen. Met Virginie ging het de eerste dag van kwaad naar erger en dus hebben we eergisteren besloten om naar het ziekenhuis te gaan. Dokters zoals ons zijn hier niet, dus als je medische hulp wil, kom je bijna automatisch terecht in het ziekenhuis.

Een deftig ziekenhuis was het, na een kwartier lag Virginie al op de kamer en had ze 3 verpleegsters om voor haar te zorgen. Elke dag wordt de kamer 3 keer gepoetst en wordt er 4 keer bloeddruk, hartslag en koorts gemeten. We hoopten na 1 nachtje te mogen vertrekken, maar de dokter zei dat ze zeker nog een extra nacht moest blijven. Weer een dikke tegenslag voor de reisplannen.

Na de tweede nacht was het duideljk voor de dokters en verpleegsters (en ook voor ons) dat ze klaar was om verder te reizen. Wel jammer dat we nu weinig van Kanchanaburi gezien hebben want dadelijk vertrekken we naar een volgende plek. We hebben een rafthouse gehuurd in Sai Yok national park. Het moet blijkbaar heel vet zijn en er staat een cool filmpje van online. Jef zal de link erop zetten, maar voor Virginie moet het blijkbaar nog een verrassing blijven (vals he!)

Geniet ervan!

Nu zal je waarschijnlijk tot zaterdag niks meer van ons kunnen horen aangezien er weinig kans is op computers waar we nu naartoe gaan.

Gezonde groetjes!

Kanchanaburi

Hello,

vandaag alleen mor een tekstje van mij (jef) want het gaat momenteel iets minder goed met Virginie.. Gisteren waren we in Chinatown in Bangkok gaan rondhossen en daar wast echt een verstikkende atmosfeer. Winkels, Winkels, duizenden wandelaars en dan nog eens brommers daartussen en dat alles bij temperaturen boven 30 graden..
Mor dus, alles ging goed tot Virginie zich savonds ineens mottig voelde.. Ze is dan gistere een paar keer naart wc moeten spurten en uiteindelijk is ze om 21u gaan slapen. Ik ben dan nog ff op internet geweest en toen ik terugwas lag ze te gloeien in bed. Vandaag moesten we naar ons volgende bestemming en dus hebben we mor gekozen om dit mee den taxi te doen zoda Virginie nog wa kon slapen in den auto en dat em kon stoppen as het nodig was.. Want as ze zo de stampvolle bus in moest ze zich zo slecht voelde, da had nie goe gekomen.
Mor nu zijn we in Kanchanaburi aangekomen en is ze antibiotica aant innemen en aant bijslapen dus ik hoop da ze morgen al heel wa beter is. En anders passen we onze planning wa aan en doen we het hier kalm aan tot ze er door is!

Tot zover de miserie, kzal nu nog ff zeggen wat er nog gebeurd is. Gisteren dus bijna ganse dag in het hectische chinatown gezeten en nog een paar overstroomde wijken gezien, mor al bij al valt dit heel goed mee (het wordt naart schijnt nogal overdreven in de media).

En dan vandaag opt gemakske uitgecheckt en dan taxi naar Kanchanaburi. We zitten hier in ne kei relaxe guesthouse in een paalwoning op de river Kwai (vanuit de film), en dit voor 15 euro per nacht voor 2 :)

Morgen gaan we wrs hier eens rondtoeren mee de brommer, mor we zullen zien hoe virginie daartegen is.

Trouwens, we krijgen weinig berichtjes uit het thuisland dus u zeker niet inhouden:)

Greetz,
Jef (solo)

Eind KL - eerste dagen Bangkok

Haai!

Goed, voorlopig hebben we onze plannen gewijzigd en trekken we tijdelijk richting westen, tegen Birma. Daar gaan we Kanchanaburi en Sanghklanaburi aandoen en wat afwachten hoe het weer verder evolueert. Gisteren waren we wel ff een beetje slecht gezind, maar een paar cocktails op een gezellig terrasje en een paar winkeltjes hebben ons humeur wel doen omslaan... Uiteindelijk zitten we in Thailand, dus wat kan er tegenvallen?

Maar goed, jullie hebben nog het een en ander tegoed over de voorbije dagen. In het vorige reisverhaal kon je lezen dat we in Kuala Lumpur 's avonds naar Little India wilden voor het grote feest en daarna misschien de Luna Bar. We hebben het uiteindelijk toch allebei gedaan. Little India was wel leuk om te zien, maar ook niet meer dan dat. Virginie werd er ook maar raar bekeken omdat ze nogal 'bloot' gekleed was voor de normen daar... In de Luna Bar voelden we ons een pak meer op ons gemak, hoewel we daar dan weer lichtjes 'underdressed' waren voor het interieur. Zo'n vette bar hebben we nog noooooit gezien! Helemaal op het dak van een superhoog gebouw, met een prachtig zicht op de stad en een superdeluxe interieur. Echt prachtig! We gaan zeker proberen een paar foto's up te loaden, dan kunnen jullie het zelf zien... Maar we zijn er een beetje te lang blijven plakken omdat het er zo mooi was, waardoor het de volgende dag zeer pijnlijk werd om op te staan om onze vlucht te halen (en voorlopig ook alle dagen nadien, we zijn uit ons ritme...)

De volgende dag vlogen we dus naar Bangkok, en toen we het vliegtuig instapten zagen we opnieuw iets dat we nog nooit gezien hadden... Vanuit het dak kwam er verfrissende waternevel, net rook. Echt, van Airasia kan Ryanair nog wat leren! We zijn dus redelijk moe in Bangkok aangekomen en nadat we de aandringende tuk-tuk chauffeur zover kregen dat ie ons gewoon aan ons hotel dropte, heeft Virginie een dutje gedaan :)

' s Avonds zijn we eens tot aan de chique winkelcentra geweest, die echt indrukwekkend zijn... Wijnegem X 10 is hier 1 winkelcentra en zo zijn er dan superveel...

Wat ook grappig was, is dat alle taxichauffers ons verkeerd afzetten en we daardoor in een buurt terechtkomen die we niet kenden... 1 taxichauffeur was zo vriendelijk om even ons hotel op te bellen om de juiste weg te vragen. Nu hebben we een briefje meegekregen in het Thais met de juiste beschrijving en lukt het zonder probleem :D

We zijn die avond ook nog terecht gekomen in een barretje in het steegje waar ons hotel is. Supergezellig, met een live zanger/gitaarspeler en een trompettist die het beste van zichzelf gaven, echt zwaar onder de indruk.

Gisteren zijn we naar het Grand Palace geweest en daar de tempels bezocht. Kei chique afgewerkte tempels met superveel oog voor detail. Goud, bling, muurschilderingen, ... alles wat je bijna maar kan bedenken! Daarna zijn we buiten toevallig in de amuletmarkt terecht gekomen die ook enorm gezellig was. Allemaal kraampjes die geluksbrengers verkochten en oudere mannen die met de loep aan het inspecteren waren of ze wel 'echt' waren. Jef heeft voor Virginie eentje gekocht die ze in haar auto moet hangen, om haar te behoeden voor ongevallen (jef zegt: nee voor haar eigen gevaarlijkerijstijl) ;)

Daar zaten we vlakbij de rivier en hebben we ook een klein stukje overstroming gezien. Lokale winkeltjes die vlak naast de rivier gelegen waren, stonden tot kniehoogte onder water. We zijn er langs gewandeld op een muur van zandzakjes en planken. Blijkbaar hebben ze een aantal steden noordelijker laten overstromen om Bangkok te sparen van nog meer wateroverlast.

Na wat relaxen zijn we de toeristische backpackersbuurt ingetrokken waar we dus wat cocktails gedronken hebben, wat gewinkeld en een goede massage. Die van Jef was de hardste die hij ooit gehad had, en de masseuse van Virginie was overduidelijk ne ladyboy :D

Vwalla, nu zijn jullie weer volledig up to date, wij gaan vandaag chinatown bezoeken en wat rondhangen in Bangkok, morgen vertrekken we normaal gezien dan richting westen. We houden jullie op de hoogte!